یزدفردا: استاندار کرمان گفت: کمیته امداد یک مجموعه چند وجهی است که کار چند وزارتخانه در حوزه درمان، مسکن، توانمندسازی خانواده و آموزش را انجام می‌دهد.

به گزارش یزدفردا: محمدمهدی فداکار امروز، ۱۹ اردیبهشت‌ماه در آیین تجلیل از خیریه‌ها و تشکل‌های مردمی مُلک سلیمانی در کرمان اظهار کرد: کمیته امداد یک مجموعه چند وجهی است که کار چند وزارتخانه در حوزه درمان، مسکن، توانمندسازی خانواده و آموزش را انجام می‌دهد و پایگاه خیر است. ضمن اینکه مردم هم به این عرصه وارد شده و کمک بزرگی کردند.

وی تصریح کرد: کار کمیته امداد بر دوش حاکم جامعه است و مجموعه امداد به نیابت از ولی جامعه کمک به فقرا را انجام می‌دهد.

فداکار تصریح کرد: در کرمان خیریه‌های زیادی وجود دارد و افرادی هستند که از مال و آبروی خود می‌گذرند تا کاری انجام شود.

استاندار کرمان تجلیل از گروه‌های مرجع خیر و احسان را وظیفه همگانی دانست و اظهار کرد: کسانی که در این حوزه کار می‌کنند به دنبال معرفی خود نیستند بلکه به دنبال کار خیر هستند لذا تقدیر از آنها وظیفه است و سبب ترغیب دیگران برای انجام کار خیر در حوزه‌های مختلف می‌شود زیرا در امداد ظرفیت برای حضور اقشار مختلف مردم در کار کمک‌رسانی وجود دارد.

حجت‌الاسلام امان‌الله علیمرادی نماینده مردم کرمان در مجلس خبرگان رهبری نیز در این مراسم با بیان اینکه انسان در دنیا در دو شأن ارتباط با خدا و ارتباط با خلق خدا قرار می‌گیرد، گفت: شأن انسان در ارتباط با خداوند عبادت و در ارتباط با خلق خدا، خیررسانی است. همه حیات انسانی زیر این دو عنوان قرار دارد که از بندگی خدا عبور نکند و نسبت به خلق خدا خیر برساند.

وی با اشاره به سخنی از امام سجاد(علیه السلام) مبنی بر خیررسانی به مردم، افزود: ادعیه و آیات فراوانی در ارتباط با خیررسانی وجود دارد و خیررسانی دارای وجوه متفاوتی است که یکی از آنها، فقرستیزی است. بنابراین انسان‌هایی که توان دارند باید این توان را در راستای برچیده شدن فقر قرار دهند.

حجت‌الاسلام علیمرادی با اشاره به اینکه خداوند برای فقرزدایی اسباب و عللی گذاشته و خوش به سعادت کسانی که وسیله فقرزدایی باشند، گفت: فقر و غنا اصالت ندارد و ابزارهایی هستند برای حفظ کرامت انسان. نباید تنگدستی دلیلی برای از بین رفتن عزت انسان‌ها باشد زیرا سازگار با مکتب اسلام نیست.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا